Högt upp på Högalid, långt ner vid Hornstull

Gata upp och gata ner
går en sväng runt vårt kvarter
Systrarna slår fyra slag
mitt emellan natt och dag

Refr.
Högt upp på Högalid
och långt ner vid Hornstull
har jag vandrat ensam
för din skull

Högalid 2

Foto: Bengt Eriksson

Förbi Pais än en gång
Lasse i Parken och Cinannamon
längs vattnet vid Bergsunds strand
går jag utan dig i hand

Refr.
Högt upp på Högalid
och långt ner vid Hornstull
har jag vandrat ensam
för din skull

Debaser, Tanto och Zinkensdamm
och så hemåt igen längs Lundagatan
jag fäller en tår vid vårat träd
åh! som jag önskar att du var med!

Refr.
Högt upp på Högalid
och långt ner vid Hornstull
har jag vandrat ensam
för din skull

Gata upp och gata ner
gått en sväng runt vårt kvarter
Systrarna slår sex, sju slag
snart följer ännu en morrondag

(Cirka 2000-2015)

Kommentera

