Till himlen på Kivik Art

Himlatrappan 1a liten

Årets nya arkitektskulptur på Kivik Art: Himlatrappan. Arkitekt: Gert Wingårdh. Foto: Bengt Eriksson.

Så här sa Gert Wingårdh till TT/Spektra: ”Jag kan inte påstå att namnet är det mest övertänkta. Men jag tillhör en generation för vilken Led Zeppelins låt ”Stairway to heaven” hade en betydelse.”

One response to “Till himlen på Kivik Art

  1. Håller fullständigt med – Samma känsla hade jag, då jag var på besök för någon vecka sedan… överhuvudtaget är Lilla Stenshuvud en underbar plats för detta och övriga arkitektskulpturer och själv hade jag önskat att alla fick besöka den, innan de hade åsikter…

    http://mittosterlen.se/osterlens-parlor/kivik-art-centre/

    Gilla

Kommentera

